שאלות ותשובות

האם נוהגים באופניים חשמליים על הכביש, או על המידרכה?


אסור בכלל לרכב על המידרכה (מידרכה מלשון דורכים בלבד). חוקי התנועה חלים על כל כלי הרכב ואופניים חשמליים הם כלי רכב.

 

האם אופניים חשמליים עמידים לגשם?


החלקים החשמליים של האופניים עמידים לגשם ואטומים אך לא מומלץ להשאירם חשופים לגשם רב.
כך גם רשום ברוב תעודות האחריות של היבואנים.
חלקים נוספים אמורים להיות עמידים לחלודה. הצמיגים עמידים לגשם וסכנת החלקה תלויה במידה רבה גם בניסיון הרוכב.

 

מה צריך לעשות כאשר בלמי הדיסק גם הקדמי וגם האחורי שורקים?


טכנאי מהרשת שלנו ממליץ להרתיח מים ולשפוך אותם על איזור הקליפר(איפה שהרפידות…)
2 כוסות לפחות ולהמתין עשר דקות. זה מנקה לכלוך ואמור לעזור.
במידה ולא עזר לכם כדאי להגיע לאחת מחנויות הרשת שלנו לקבלת עזרה במקום.

 

האם חובה על פי חוק לחבוש קסדה בעת רכיבה על אופניים חשמליים?


החוק מציין כי חובה לחבוש קסדה מתחת לגיל 18 ובדרך בינעירונית.
עם זאת אנו ממליצים לכל רוכב בכל גיל לחבוש קסדה. הסכנות ללא קסדה ידועות והרבה אנשים שלא נהגו כך
נפגעו בצורה קשה.

 

מה לגבי רכיבה בשבילי עפר?


אופניים חשמליים לא מיועדים לרכיבה בדרכי עפר שיש בהן אבנים. הזעזועים למנוע אינם בריאים.
בכל מקרה רוב האופניים יעמדו בגבורה בנסיעות אלה.
רצוי לקנות אופניים עם שיכוך מלא וכך גם חווית הנסיעה תהיה נעימה יותר.

 

מה נדרש לתחזוקה שוטפת של אופניים חשמליים


יש לזכור שאופניים חשמליים הם קודם כל אופניים (בהגדרתם אופניים עם מנוע עזר). לכן יש לטפל באופניים באופן רגיל
כגון – שימון, ניקיון כללי של האופניים וכיוונים של בלמים. בעניין החשמל מטפלים בדרך כלל כשיש בעיות, אין טיפולים תקופתיים.

 

הרכבת רוכב נוסף באופניים חשמליים


בפן החוקי-חל איסור מוחלט להרכיב רוכב נוסף אלא רק בכיסא בטיחות לילדים שמוגבל במשקל.
שנית-האופניים בנויים לרוכב אחד. הם מאוזנים בבניתם ובתכנונם. האוכף ומוט האוכף הינם במרכז הכובד של האופניים.
המנוע מיועד לדחיפה ללא מעמסה עליו (כאשר הא מורכב מאחור) ולמשיכה (כאשר הוא מורכב בגלגל הקידמי).
כל שינוי בעומס על המנוע/סוללה/בקר עלולים ליצור שחיקה והרס.
רוב החברות המסחריות אינן נותנות אחריות על הרכבת נוסע נוסף.

 

איך לבחור מנעול לאופניים?


הבחירה במנעול לאופניים תלויה במספר פרמטרים, שקובעים במידה רבה את הסיכוי של האופניים להגנב.
בין פרמטרים אלה נמצאים: שווי האופניים-כמובן שככל שהאופניים יקרים יותר, הם אטרקטיביים יותר לגניבה ולכן כדאי להשקיע במנעול
טוב יותר. ככלל מקובל להשקיע 10%-15% משווי האופניים במיגון שלהם.
המיקום בו הם צפויים לחנות-ככל שמדובר במיקום בעייתי יותר, כגון חצר הבית, חדר מדרגות, רחוב שקט וכדו', כדאי למגן אותם
בצורה טובה יותר. משך הזמן בו יהיו נעולים ללא השגחה – במידה וכל שצריך זה מנעול "לכמה דקות בשביל המכולת" אפשר להסתפק במנעול פשוט.
מנעולי כבל, גם העבים שבהם, נפרצים בקלות ובמהירות. כל קשירה במנעול כזה היא הימור מסוכן. כדאי להשתמש במנעולי כבל
לאבטחת הגלגלים ו/או האוכף.
רב השרשראות, למרות שלא תמיד נראה כך, נפרצות בקלות על-ידי מספריים מכניים ("תוכי") שמשתמשים רבים מגנבי האופניים.
אם בכל זאת מתעקשים על מנעול שרשרת, כדאי שעובי החוליות יהיה לפחות 12 מ"מ. מנעול שרשרת ברמה של מנעול פרסה טוב.
יהיה כבד מאד.
ככלל כדאי שהמנעול יהיה קטן ככל האפשר ושישאיר כמה שפחות מרווח בינו לבין האופניים. זה מאפשר פחות מרחב תמרון לגנב האופניים.
לא כל המנעולים עשויים מאותו חומר. המנעול צריך להיות בנוי מפלדה מחוסמת שמצד אחד תהיה חזקה מאד, ומצד שני מספיק גמישה
כדי להתכופף תחת לחץ ולא להשבר. כדאי לבדוק מהן אופציות הנשיאה של המנעול והאם ניתן לחבר אותו בקלות לשלדת האופניים למטרת נשיאה.